loading...
the game NEws
THE GAME NEWS بازدید : 1 پنجشنبه 28 دی 1391 نظرات (0)

اگر نگاهی به تاریخ صنعت بازیسازی بیندازید، متوجه خواهدید شد كه اكثر عناوین بزرگ و موثر این صنعت همگی در طی سه شماره منتشر و جاودانه شده اند. بازی های بزرگی كه نسخه های اولشان با تعریف استانداردهای جدید توانستند ایده های نوینی را ارائه دهند و در نسخه سوم آن را به بالاترین سطح پیشرفت برسانند. تعداد این بازی های بزرگ كه در طی یك سه گانه به یادماندنی منتشر شده اند كم نیست، اما در این بین نام هایی هستند كه بیش از دیگر عناوین خوش درخشیده و به قول معروف صاحب سبك شده اند. در این مطلب قصد داریم در طی چند قسمت به معرفی برترین بازی های سه گانه صنعت بازیسازی بپردازیم تا بیشتر با آن ها آشنا شوید.

بی اغراق باید گفت که این نام برای كسی بیگانه نیست. بهترین خاطره ها از نسل قبل تا به حال در این سری نهفته هستند. شاهكار Remedy كه قطعاً نظیرش تا كنون ساخته نشده است. نسخه اول Max Payne به قدری خوش درخشید كه سازندگان را مجاب كند تا در كمترین وقت ممكن به فكر ادامه ای برای آن باشند. این مهم حاصل شد و بار دیگر به گونه ای متفاوت شاهد درخشش مکس محبوب بودیم كه پس از اتفاقات نسخه اول با انگیزه های متفاوتی به قسمت دوم آمده بود. پس از The Fall of Max Payne این سری در سكوتی مطلق رها شد، به طوری كه ساخت شماره سوم در هاله ای از ابهام قرار گرفت.

خوشبختانه معلوم شد كه قرار است روایتی متفاوت از زندگی این قهرمان به نقل از Rockstar عرضه شود. قهرمانی كه همه زندگی اش را باخته و دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد. پلیس بازنشسته ای كه همدمی به جز الكل و قرص های مسكن ندارد و خود را عامل قتل عزیزانش می داند. مكس در نسخه سوم به گونه ای دیگر ظاهر شد تا اینبار كم كاری هایش را در قبال همسر و فرزندش در نقش یك محافظ جبران كند. داستان مهمترین بخش از این سری محسوب می شود. هر 3 نسخه با در نظر گرفتن بازه زمانی دارای گرافیكی فوق العاده بودند تا لذت گیم پلی جذاب بازی را دوچندان كنند. اینگونه شد كه سه گانه Max Payne جاودانه شد.

تجربه یک تیراندازی اول-شخص خاص و منحصر به فرد به دور از کلیشه ها و محدودیت های موجود، تنها زمانی امکان پذیر می شود که یکی از قسمت های سری Far Cry را تجربه کنید. مجموعه ای که با انتشار اولین نسخه اش فصل تازه ای را در این سبک آغاز کرد و توانست برای اولین بار به دور از استانداردهای Call of Duty تنها روی المان های مورد نظر خود تمرکز کند که اتفاقاً بسیار مورد استقبال هم قرار گرفتند. نسخه دوم از این سری پس از مدت کوتاهی منتشر شد که به نوعی اولین تجربه دنیای باز و محیط های Sandbox تا آن زمان بود.

همانطور که گفتیم، به ایده های نسخه اول در دومین شماره از این سری با وسعت بیشتری پرداخته شد تا در نهایت پس از گذشت چند سال با انتشار سومین شماره، ازFar Cry  به عنوان یکی از برترین سه گانه های موجود یاد کنیم. تمامی المان های کلیدی و مهم دو شماره قبلی به زیباترین شکل در این نسخه پیاده سازی شدند تا با ارائه بسیاری از موارد مثبت دیگر، شماره سوم از هر نظر در بالاترین سطح سری قرار گیرد و باعث جاودانگی این مجموعه شود. این سری با تعریف استانداردهای مخصوص منحصر به فرد به یکی از موثرترین سه گانه های تاریخ تبدیل شده که اکنون بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

اگر زمانی مرزها شكسته شود و بخواهید به دنبال عنوانی فرازمینی و كهكشانی بگردید، چه نامی شایسته تر از Mass Effect خواهد بود؟ این سری از همان شماره اول آینده ای روشن را پیش روی خود می دید. به جرأت می توان گفت که خاص ترین و منحصر به فردترین عنوانی كه در سبك نقش آفرینی ساخته شده، این مجموعه است كه در طی یك سه گانه كامل و كم نقص منتشر گردید. در این مجموعه هر شماره نسبت به نسخه قبل، پیشرفت قابل توجه ای كرده، بدون آنكه ذره ای از اصل خود فاصله بگیرد. داستان بازی مقاومت گروهی از نژادهای متفاوت كهكشان را در مقابل تهاجم همه جانبه بیگانگان به تصویر می كشد كه یك نوستالژی ناب است.

شخصیت های این مجموعه، مخصوصاً فرمانده شپرد (Commander Shepard) از آن دسته شخصیت هایی است كه بسیار محبوب و پرطرفدار است. از نظر گرافیكی در هر سه شماره با یك شاهكار طرف بودیم. تمامی این زیبایی ها در نسخه سوم به اوج خود رسید و گویی زیباترین عنوانی است كه تا كنون توسط موتور Unreal 3 ساخته شده است. گیم پلی در این مجموعه مهمترین بخش كار به حساب می آید. نسخه های اول و دوم بیشتر به بعد نقش آفرینی پرداخته بودند، اما در نسخه سوم و پایانی این مجموعه شاهد یك اكشن سوم-شخص تمام عیار بودیم که به سبك سری بازی های Gears of War ساخته شده بود. در نهایت می توان گفت كه سه گانه Mass Effect یكی از خاص ترین بازی های جاودانه سه شماره ای است.

شاید موثرترین سه گانه ای كه تا كنون به معرفی آن ها پرداخته ایم، مجموعه Gears of War باشد. عنوانی كه هر كدام از شماره هایش به تعریف استانداردهای جدیدی پرداخته و باعث پیشرفت بازی های اكشن سوم-شخص شده اند. تأثیرات این سری بر دیگر بازی های هم سبك، مانند تأثیراتی است كه سری Call of Duty بر عناوین اول-شخص گذاشته است. كمتر عنوان سوم-شخصی را می توان یافت كه رنگ و بوی GeoW را نداشته باشد. نسخه های اول و دوم همگی در زمان خود از هر نظر موفق بودند. داستان بازی به گونه ای شروع شد تا در بر گیرنده هر 3 نسخه اصلی باشد. معرفی قهرمانان جدید و منحصر به فرد با اندام قوی و مهارت های خاص، همگی نكاتی بودند كه اولین بار در این مجموعه شاهدش بودیم، اما كم كم به یك استاندارد تبدیل شده و نمونه های متفاوتی از آن ساخته شدند.

گیم پلی این سه گانه لذت بخش ترین قسمت آن محسوب می شود. تمامی المان های كلیدی این سبك در بالاترین سطح در این بازی وجود دارند. سیستم كاورگیری استاندارد كه امروزه به یك بخش جدا نشدنی از بازی ها تبدیل شده یا زوایه دید دوربین از روی بازوها همگی بهترین كاربرد را در این سری بازی ها دارا هستند. گرافیك هر 3 نسخه با در نظر گرفتن بازه زمانی خود كم نظیر بوده است. این زیبایی در Gears of War 3 به اوج می رسد. یعنی سازندگان اوج بهره را از موتور پایه خودشان یعنی Unreal Engine 3 در این بازی گرفته اند. در نهایت با عرضه شدن 3 شماره از این سری تجربه یكی از بهترین سه گانه های تاریخ میسر شد كه قطعاً جایگزینی دیگری برای آن نمی توان یافت. گفتنی است كه عنوان فرعی دیگری برای این سری در نظر گرفته شده كه روایتگر اتفاقات قبل از سه گانه اصلی خواهد بود.

Call of Duty: Modern Warfare

اینكه یك بازی تا چه اندازه می تواند تأثیرگذار باشد، مسئله ای است كه تنها با تجربه سری Modern Warfare از مجموعه Call of Duty می توان به آن پی برد. گفتگو در رابطه با خصوصیات ویژه سه گانه جنگاوری نوین چیزی نیست كه در چنین مطلب محدودی به آن پرداخته شود، زیرا این سری با خود هزاران حرف گفته و ناگفته به همراه دارد. یك داستان پرمحتوی یا یك نوستالژی ناب در یك بازی اكشن تیراندازی تنها با وجود این سری جدی گرفته شد. نقش پررنگ داستان در راستای پیشبرد بازی یا تأثیراتی كه تصمیمات شما در بازی روی خودتان خواهد گذاشت، برای اولین بار با انتشار نسخه اول از این سری واقع شد.

زمانی كه اكثریت بازی های هم سبك، روی وقایع جنگ جهانی تمرکز داشتند، كمتر كسی فكر می كرد كه ایده جنگاوری نوین بتواند جایگزین مناسبی برای حال و هوای جنگ جهانی باشد، اما این اتفاق افتاد و اولین نسخه از این سری با انتشار خود استاندارد تازه ای را در این سبك تعریف کرد. وجود شخصیت های قوی و فوق العاده موثر در داستان بازی، برجسته ترین ویژگی این شماره بود كه با گرافیك عالی زیباتر هم شده بود. پس از موفقیت نسخه اول، ادامه ای برای داستان گیرای این سری در نظر گرفته شد كه باز هم توانست موفقیت های گذشته را در ابعاد گسترده تری تكرار كند. از آنجایی كه داستان بازی تقریباً نیمه تمام ماند، در فرصت كوتاهی نسخه سوم هم تأیید شد تا پایان شكوهمندی بر یك سه گانه باشد. شاید تجربه ناب این سری از Call of Duty دیگر تكرار نشود، اما وجود چنین سه گانه ای در بین اكشن های اول-شخص امروزی یك حادثه كم نظیر است كه امیدواریم باز هم اتفاق بیفتد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام به همهی دوستان عزیز این وبلاگ درباره ی بازی های رایانه ای می باشد شما با ثبت نام در این وبلاگ میتوانید با نوشتن نقد بررسی های مختلف از بازی های جدید به عضو تحریریه ی سایت در بیاید ممنون
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    این سایت چطور است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 16
  • بازدید کلی : 166